Użyteczność strony internetowej sklepu online
26 maja 2022Użyteczność stron www, czyli web usability to te cechy witryn internetowych, które zwiększają ich ergonomię i funkcjonalność. Istnieje cały szereg kryteriów pozwalających ocenić serwis...
Handel elektroniczny, zwany inaczej eCommerce jest obszarem, w którym warto zainwestować, niezależnie od tego, czy dopiero zaczyna się swoją działalność, czy posiada stabilne miejsce na rynku. Decydując się na taki model biznesowy trzeba zbadać zarówno trendy, jak i otoczenie rynkowe. Wszystkie dostępne informacje mówią o tym, że handel elektroniczny jest obszarem, który rozwija się najprężniej. eCommerce notuje wskaźnik wzrostu około 25 procent w Europie i aż 22 procent w naszym kraju, także bez wątpienia rozwija się niezwykle dynamicznie. Ważną zaletą jest to, że sklepy internetowe, które są najbardziej popularną gałęzią tego typu handlu, otwarte są 24 godziny na dobę. Pieniądze możemy zarabiać nawet wtedy, kiedy są święta, niedziele, noce, a sklepy stacjonarne są zamknięte. Nie ma tu również żadnych ograniczeń lokalizacyjnych, można dotrzeć zarówno do tych klientów, którzy oddaleni są o kilka, jak i kilkaset kilometrów. Już minęły czasy, kiedy lokalizacja stała się kluczowa, teraz zdecydowanie ważniejsza jest widoczność, szczególnie w internecie. Media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Google są niezwykle popularne i mają zasięg globalny, a za ich pomocą można pozyskać potencjalnych klientów.
Same zalety?
Badania wskazują, że aż 40 procent wszystkich kupujących nabywa swoje produkty drogą internetową. Liczba ta stale wzrasta i niewątpliwie, będzie wzrastać nadal. W Polsce zakupy przez internet robi kilkanaście milinów osób. Poziom wykształcenia cyfrowego wzrasta co roku, co jednocześnie buduje coraz większe zaufanie do zakupów drogą internetową. W internecie przeprowadza się coraz więcej transakcji i zostawia coraz więcej pieniędzy. Samo rozpoczęcie takiego typu biznesu jest niezwykle proste i niesie ze sobą niewielkie koszty. Sklep internetowy można zarówno założyć, jak i prowadzić z domu. Nie potrzeba do tego zatrudniać pracowników, wystarczy, że skorzystamy z usług wyspecjalizowanych firm w branży eCommerce, które zajmą się zarówno logistyką, jak i utrzymaniem sklepu. Możemy im również powierzyć wszystkie działania z zakresu marketingu oraz obsługi klienta. Zakres zleconych usług, który będzie dostosowany do naszych indywidualnych potrzeb, zniweluje koszty związane z zarządzaniem. Sklep internetowy może być dołączony do stacjonarnego sklepu, ale może również stanowić samodzielny biznes, który możemy wykorzystać, aby sprawdzić, czy oferowane przez nas produkty cieszą się zainteresowaniem.
Komentarze