Użyteczność strony internetowej sklepu online
26 maja 2022Użyteczność stron www, czyli web usability to te cechy witryn internetowych, które zwiększają ich ergonomię i funkcjonalność. Istnieje cały szereg kryteriów pozwalających ocenić serwis...
Sklepy internetowe cieszą się ogromną popularnością, która ciągle wzrasta. Możemy w nich kupić wszystko, od ubrań, przez środki czystości, meble, kosmetyki na biletach, mieszkaniach, środkach transportu kończąc. Bardzo dobrym rozwiązaniem wydaje się otworzenie własnego biznesu eCommerce. Aby jednak biznes ten mógł przynieść satysfakcjonujące nas dochody, trzeba mieć na niego dobry pomysł, zapewnić potrzebny asortyment, zbadać rynek, stworzyć odpowiednią strategię, a także wybrać grupę docelową, do której skierujemy swoje produkty lub usługi. Niezwykle ważny jest tutaj także skuteczny marketing i dobre wypozycjonowanie strony, bo widoczność w internecie jest niezwykle ważna i w dużej mierze wpływa na sukces. Mimo tego, że sklepy internetowe wybierane są przez konsumentów coraz częściej, nadal istnieje spora grupa ludzi, którzy preferują zakupy w bardziej tradycyjnym wydaniu. Dzieje się tak dlatego, że niektórzy czują potrzebę sprawdzenia kupowanego produktu i obawiają się tego, że ten zamówiony może nie spełniać ich oczekiwań albo nie odpowiadać opisowi, który zawarty jest w internecie. Koszty wysyłki są elementem, który również może odstraszyć potencjalnych klientów. Dlatego zanim zdecydujemy się na założenie sklepu internetowego, warto to dobrze przemyśleć, albo wprowadzić do swojej oferty produkty o konkurencyjnej cenie i wykonać szereg wysiłków, żeby zaistnieć na rynku. Kiedy już posiadamy własne miejsce w sieci, konieczne jest zadbanie o to, aby opisy produktów odpowiadały ich rzeczywistemu stanowi. Jeśli pojawią się tutaj jakieś nieścisłości, możemy stracić zaufanie klientów.
E-commerce pod lupą
Istnieją różne rodzaje eCommerce, o bezpośrednim mówimy wtedy, kiedy transakcja od momentu, w którym zostaje złożona, aż do momentu, w którym trafia do klienta, odbywa się tylko przy wykorzystaniu sieci. Z pośrednim mamy do czynienia wówczas, kiedy zarówno poszukiwania najbardziej korzystnych usług czy produktów, jak i płatność odbywa się za pośrednictwem sieci, ale produkt zostaje doręczony do konsumenta w sposób tradycyjny. Innym rodzajem eCommerce jest hybrydowy, który to stanowi formę łączącą dwa wcześniej wymienione rodzaje. eCommerce B2B dotyczy wymiany handlowej, która odbywa się pomiędzy firmami, które nie tylko zawierają ze sobą transakcję, ale budują również sieć dostawców czy odbiorców, a także poszukują nowych partnerów. B2C jest rodzajem handlu pomiędzy firmą a konsumentem, C2C natomiast dotyczy tego rodzaju handlu, który zachodzi między konsumentami. Jeszcze innym rodzajem jest C2B, który zachodzi między konsumentem, a firmą. eCommerce jest najprężniej rozwijającą się gałęzią gospodarki i z pewnością to w niej leży przyszłość biznesu.
Komentarze