Użyteczność strony internetowej sklepu online
26 maja 2022Użyteczność stron www, czyli web usability to te cechy witryn internetowych, które zwiększają ich ergonomię i funkcjonalność. Istnieje cały szereg kryteriów pozwalających ocenić serwis...
Nie da się ukryć, że wchodząc do branży e-commerce, trzeba liczyć się z tym, że czeka tam na nas wiele obowiązków, z którymi będziemy musieli sobie poradzić na każdym etapie sprzedaży. Przede wszystkim optymalizacja sprzedaży ma na celu pozyskanie większej ilości klientów, którzy skorzystają z naszej oferty. Generalnie rzecz ujmując jest to zatem praca nad tym, aby nie pozostać w tyle i piąć się do celu. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący fantastycznego środka optymalizacji sprzedaży. Przeczytaj go koniecznie!
Zacznijmy jednak od tego, że proces optymalizacji sprzedaży towarzyszy nam już od momentu określenia grupy docelowej i trwa nieustannie przez cały czas prowadzenia swojej działalności. Musisz wiedzieć, że poznanie ich potrzeb i określenie oczekiwań to jedne z najważniejszych kwestii, o które powinno się zadbać zarówno na samym początku wdrażania swojej oferty, jak również potem, ponieważ z roku na rok profil klienta się zmienia. Pamiętaj, że to jego potrzeby i oczekiwania stają się coraz większe, dlatego optymalizacja sprzedaży jest tak bardzo ważna. Innym słowy, najprościej mówiąc, jest to ustalenie i wytyczenie sobie najefektywniejszej i przynoszącej najwięcej korzyści drogi do klienta.
Generalnie rzecz ujmując optymalizacja sprzedaży to analizy i testy, które dostarczają sprzedawcy niezbędnych informacji do poznania profilu klienta. To dzięki takim działaniom jesteśmy w stanie znacząco poszerzyć grono naszych klientów, a to za sprawą zmian, które wprowadzimy pod kątem tego, czego oczekuje od nas klient. Chodzi oto, że NGchat to nie tylko kanał komunikacji sprzedawca – klient, ale również doskonałe narzędzie, które wykorzystuje się w strategii optymalizacji sprzedażowej. Przede wszystkim Next Generation Chat umożliwia użytkownikowi systemu otrzymywanie wszystkich potrzebnych danych o każdym użytkowniku strony.
Dlatego w tym celu wykorzystuje się mechanizmy, które związane są z: Big Data: ta wartościowa wiedza, czyli dane o kliencie naszego sklepu, pozwala na dostosowanie oferty w oparciu o jego potrzeby i oczekiwania. Przede wszystkim chodzi o to, aby stworzyć ofertę z klientem i dla klienta, ponieważ to on jest najważniejszy, a Big Data jest jednym, wielkim zbiorem danych, które są nam niezbędne, aby bliżej poznać naszego klienta
Bardzo ważna jest także analiza konwersji: w NGchat mamy dostęp do wielu statystyk i raportów, które dają nam obraz sytuacji związanej z użytkownikami naszej strony. Poza tym mamy dostęp do konwersji klienta, czyli ilość odwiedzin każdego z klientów, przeglądane przez niego produkty, ilość dokonanych zakupów, do konwersji produktu – statystyka przeglądanych produktów, ilość ich zakupu, do konwersji miasta – statystyki klientów na poziomie miasta, z którego pochodzą oraz do konwersji państwa- statystki klientów z poszczególnych państw.
Komentarze