Co się dzieje w Galerii Łomianki?
1 grudnia 2022Powołany do życia w 2012 projekt nowoczesne i ekologicznej Galerii Łomianki liczy sobie obecnie już siedem lat, ale wciąż prężnie się rozwija i nie ustępuje konkurencji. Oferta galerii...
Konieczność konkurowania z wieloma sklepami oferującymi podobny asortyment wymusza prowadzenie przemyślanych działań marketingowych. Rozpoznawalność marki to jedna z istotniejszych kwestii i warto zadbać o nią już od początku.
Przygotowanie budżetu
Nie da się ukryć, że zakres prowadzonych działań promocyjnych jest uzależniony od budżetu. Im mniejszy – tym więcej wysiłku trzeba będzie włożyć w planowanie i wdrażanie działań marketingowych. Najprostszym rozwiązaniem, a jednocześnie przynoszącym pewne rezultaty, jest zatrudnienie kompetentnej osoby, która pokieruje działaniami promocyjnymi. Jeśli takie koszty wydają się zbyt duże, właściciel biznesu musi sam zatroszczyć się o opracowanie i wcielenie w życie założeń marketingowych.
Działania lokalne
Promując sklep stacjonarny nie można pominąć najbliższego otoczenia, bowiem to właśnie ludzie, który codziennie mijają lokal, staną się jego najczęstszymi klientami. Ulotki dostarczane do skrzynek pocztowych okolicznych mieszkańców lub rozdawane przed sklepem mogą się wydawać mało finezyjną formą reklamy, ale w części przypadków są skuteczne, bo sprawiają, że miejsce staje się rozpoznawalne. Innym pomysłem może być także wykorzystanie lokalnych mediów, w których pojawi się reklama lub artykuł sponsorowany dostarczający informacji o działalności firmy.
Marketing internetowy
Wykorzystanie internetu do promowania swojej firmy, to obecnie niemal standard – widoczność w sieci przekłada się na wzrost zainteresowania asortymentem, dlatego warto poświęcić czas, by poznać możliwości e-commerce. W tym przypadku wiele zależy od przewidzianego na promocję budżetu. Założenie strony internetowej to bardzo korzystne posunięcie, ale jedynie wtedy, gdy będzie dopracowana i na bieżąco aktualizowana. Tańszym rozwiązaniem, które pozwala dotrzeć przede wszystkim do młodych konsumentów, aktywnie korzystających z internetu, jest stworzenie profilu na portalach społecznościowych. Aby konto na Facebooku lub Instagramie przyniosło realny wzrost sprzedaży, powinno być cały czas aktywne – warto poświęcić czas na tworzenie unikalnych treści, informowanie o promocjach i specjalnych ofertach czy poszerzaniu asortymentu.
Komentarze