Użyteczność strony internetowej sklepu online
26 maja 2022Użyteczność stron www, czyli web usability to te cechy witryn internetowych, które zwiększają ich ergonomię i funkcjonalność. Istnieje cały szereg kryteriów pozwalających ocenić serwis...
Otwarcie sklepu - pierwsze kroki.
Niezbędnym elementem posiadania sklepu internetowego jest oprogramowanie sklepowe, to właśnie dzięki niemu będziesz mógł umożliwić dokonanie i opłacenie zamówienia. Kolejnym ważnym elementem jest grafika, przy jej wybieraniu pamiętaj, że ma ona bardzo duży wpływ na odbiór sklepu. Grafika może klienta zachęcić do zakupów lub wręcz odwrotnie. Może sprawiać wrażenie że sklep jest wysokiej jakości, lub że to jakiś sklepik z niskiej półki itd. Pierwsze wrażenie w tym wypadku jest niezwykle ważne. Najważniejszą zasadą jeśli chodzi o grafikę sklepu jest umiar, czasami mniej znaczy więcej, to Twoje produkty mają przyciągać klienta a pstra strona internetowa może tylko go zniechęcić i zmęczyć.
Kolejnym krokiem jest znalezienie dostawców produktów , które chcesz sprzedawać. Gdy znajdziemy już odpowiednich dostawców trzeba podpisać z nimi jak najkorzystniejsze umowy. Podpisanie umowy jest ważne, gdyż to dzięki niej będziemy mieli podstawę do ewentualnych zażaleń, negocjacji, czy też upomnienia się o to co jest nam należne i umową zagwarantowane, np. w przypadku nie dostarczenia na czas zamówionych przez nas towarów.
Jakie korzyści daje sklep internetowy?
Najważniejszymi korzyściami jakie daje nam prowadzenie sklepu online to oszczędność na kosztach funkcjonowania sklepu czyli na czynszu za wynajem odpowiedniego lokalu, mediach, oraz wyposażeniu sklepu, biura. Kolejną zaletą jest duża oszczędność twojego czasu w kwestii obsługi sprzedaży – ta następuje bez Twojego bezpośredniego udziału. Ważną korzyścią jest też szeroki zasięg Twojego sklepu – cała Polska a często również zagranica, oraz możliwość aktualizacji oferty i promocji praktycznie w każdej chwili z każdego miejsca.
Bezpieczny sklep.
Pamiętaj, że gdy grę wchodzą zakupy przez Internet, czyli dane osobiste i finansowe klientów musisz być szczególnie ostrożny, dlatego powinieneś zadbać o bezpieczny serwer, tak aby te dane nie zostały przechwycone przez żadną niepowołaną osobę. Obecnie główną rolę w dostarczaniu zabezpieczeń dla transakcji handlowych odgrywa protokół SSL (Secure Socket Layer). Klienci płacą twoim sklepie będą oczekiwać zachowania szczególnych warunków bezpieczeństwa. Klient musi mieć pewność, że numer karty, data jej ważności i inne dane identyfikacyjne nie zostaną przechwycone, zobaczone ani wykorzystane przez osoby trzecie.
Komentarze