Użyteczność strony internetowej sklepu online
26 maja 2022Użyteczność stron www, czyli web usability to te cechy witryn internetowych, które zwiększają ich ergonomię i funkcjonalność. Istnieje cały szereg kryteriów pozwalających ocenić serwis...
Własny sklep internetowy może okazać się przysłowiowym „strzałem w dziesiątkę”. Jeśli tylko ma się odpowiedni pomysł, dużo chęci i wytrwałości oraz choć trochę środków, własny biznes może się udać. Zanim jednak przejdziemy do działania, warto zorientować się, na czym cała rzecz polega, od czego zacząć, aby nie potknąć się na samym początku i nie zniechęcić się.
Warto wierzyć w to, że się uda, że odniesie się sukces. W końcu po to chcemy inwestować nie tylko pieniądze, ale też czas i wszystkie swoje siły. Niemniej, należy myśleć realnie i mieć świadomość tego, że sukces może nie przyjść łatwo i szybko, że po drodze do owego sukcesu będzie trzeba zmierzyć się z licznymi nieprzewidzianymi problemami. I rzecz najważniejsza – trzeba ciągle pamiętać o tym, że na sukces trzeba zapracować!
Internet daje bardzo wiele możliwości „do popisu” i na pewno jeszcze wiele można zrobić, jednak nie można wierzyć w to, że w sieci da się szybko zarobić bardzo duże pieniądze. Owszem, zdarzały i zdarzają się takie historie, ale zamiast liczyć na szczęście, lepiej szczęściu owemu pomóc ciężką pracą. Jeśli sklep internetowy będzie dobrze zorganizowany i prowadzony, jest duża szansa na to, że będzie przynosił korzyści.
Niezwykle ważne jest to, aby wybrać chwytliwą, interesującą nazwę dla swojego e-sklepu. Zdecydowanie najlepiej jest, jeżeli nazwa ta w jakiś sposób odzwierciedla to, co sklep ma do zaoferowania. Musi przyciągać, intrygować, ciekawić, nie może jednak być zbyt długa, skomplikowana oraz złożona, bowiem wówczas trudno będzie ją zapamiętać.
Zakładając sklep internetowy, można skorzystać z pomocy profesjonalnego webmastera, ale można także zrobić to samodzielnie, korzystając z pomocy dostępnych kreatorów. Strona musi być ciekawa wizualnie, musi być przyjemna w odbiorze, choć oczywiście nie można jednocześnie dopuścić do przerostu formy nad treścią.
Sklep internetowy, niezależnie od tego, jak profesjonalnie zrobiony, nie zdobędzie klientów, jeżeli nikt o nim nie będzie wiedział. Dlatego też trzeba już zawczasu pomyśleć o takiej kwestii jak promocja sklepu. Jak promować? Można robić to wiele różnych sposobów. Po pierwsze ważne jest dobre pozycjonowanie strony. Odpowiednio dobrane muszą być słowa kluczowe. Reklamę sklepu warto rozpowszechniać także na różnych forach tematycznych oraz na popularnych portalach społecznościowych.
Strona nie może być chaotyczna. Klient, wchodząc na stronę, musi od razu „czuć” ją, musi więc być bardzo intuicyjna w obsłudze. Dla potencjalnych klientów ważne jest to, aby wszystkie najważniejsze informacje były „podane na tacy”. Chodzi tutaj przede wszystkim o takie kwestie jak regulamin sklepu, informacje związane z płatnościami, ewentualnymi reklamacjami etc.
Komentarze