Użyteczność strony internetowej sklepu online
26 maja 2022Użyteczność stron www, czyli web usability to te cechy witryn internetowych, które zwiększają ich ergonomię i funkcjonalność. Istnieje cały szereg kryteriów pozwalających ocenić serwis...
Najlepiej prosperujące firmy większość swoich przychodów czerpią z zakupów przez tych samych, stałych lojalnych ich firmie klientów. Szacuje się, że jest to aż 75% całkowitych przychodów firmy. W jaki sposób więc zyskać sobie jak najwięcej takich klientów, jak zdobyć ich lojalność? Na te i inne pytania spróbujemy odpowiedzieć w tym artykule.
Stali klienci robią większe zakupy.
Taki wniosek nasuwają nam międzynarodowe badania. Po pierwsze tali klienci danego sklepu robią zakupy średnio aż o kilkukrotnie większej wartości niż klienci nowi. A po drugie koszt zdobycia nowych klientów jest o wiele wyższy, niż utrzymania stałych klientów. Natomiast biorąc pod uwagę trzeci argument – stali klienci robiący zakupy w sklepie często dużo chętniej dzielą się pozytywnymi opiniami o nim z innymi, niż nowi, często jednorazowi klienci.
Najważniejsza jest jakość obsługi.
Badania te wykazały również, że atrakcyjna cena i łatwa dostawa towaru to czynniki, które zachęcają do zakupów przede wszystkim nowych klientów. Natomiast jakość obsługi na wysokim poziomie jest tym co zachęca do zakupów stałych klientów, oraz wpływa na ich lojalność. Przede wszystkim stali klienci cenią, gdy sklep rozwiązuje zgłaszane przez nich problemy, szybko odpowiada na ich pytania i realizuje ich zamówienia. Ważnymi aspektami są również to czy klienci są traktowani indywidualnie – zależy tu przede wszystkim aby obsługa sklepu pamiętała, czy też znała ostatnie zamówienia tego klienta, oraz jego preferencje, tak aby móc jak najlepiej doradzić mu podczas zakupów. Ostatnią kwestią w sprawie obsługi klienta jest łatwość komunikacji ze sklepem, która również jest niezwykle ważna.
Jak pozyskać lojalnych klientów?
Jak już wcześniej sobie powiedzieliśmy kluczem w tej sprawie będzie obsługa klienta. Jak sprawić więc, żeby obsługa klienta w właśnie twojej firmie była na najwyższym poziomie? Jak wynika z polskich i międzynarodowych badań najważniejszymi kwestiami w związku z obsługą klienta, które przekonują ludzi do firmy to przede wszystkim umiejętność szybkiego załatwiania rożnych spraw swoich klientów, oraz szybkie udzielanie odpowiedzi. Jednak bardzo ważnymi kwestiami są również życzliwe podejście obsługi do klienta, znajomość informacji które były wcześniej przekazywane oraz różnorodność możliwych kanałów komunikacji z firmą (telefon, strona WWW, skype, czy też inne).
Komentarze